Kaip išsirinkti dviratį?

Dviratis – ekologiška dviratė bemotorė transporto priemonė. Kai kuriose šalyse tai labai populiari, o 
Lietuvoje sparčiai populiarėjanti, transporto priemonė dėl savo, praktiškumo, tinkamumo perpildytoms 
miesto gatvėms, valdžios skatinimo. Dviratis leidžia Jums tuo pat metu sportuoti, įveikti norimus atstumus, 
smagiai leisti laiką, mėgautis vaizdais bei kitą. Todėl, jeigu Jūs svajojate apie laisvalaikį važinėjantis dviračiu maloniomis akiai vietovėmis ir apylinkėmis, o gal jūs esate turistinių žygių mėgėjas arba apsisprendėte užsiimti dviračių sportu, gal tiesiog su juo važiuoti į darbą bei taip sutaupyti kuro išlaidas ar net laiką, o tuo pačiu naudotis ekologiška transporto priemone. Tada pravartu apsvarstyti galimybę įsigyti naują dviratį. Dviratis – ekologiška transporto priemonė, kurią teisingai išsirinkus jums nereikės išleisti galybės pinigų jos priežiūrai ir taisymui.

Labai dažnai klientai susiduria su problema, kaip ir kokį dviratį išsirinkti?

Norėdami Jums padėti, mes pateiksime pagrindines gaires, kuriomis derėtų vadovautis renkantis dviratį:

Pirma, apsvarstykite, kokiu tikslu, kur arba kokiais keliais Jūs planuojate važinėti dviračiu:

  • sportui;
  • važinėjimuisi mieste, susisiekimui;
  • važinėjimuisi miško, žvyro, smėlio danga;
  • turistinėms išvykoms;
  • laisvalaikiui.
Viską gerai apsvarsčius bei išsirinkus kam ir kokiais keliais Jūs jį naudosite, galite rinktis iš šių pagrindinių dviračio tipų:

Sportinių dviračių. (triatlono, treko, plento ir t.t.). Šie dviračiai skirti sportininkams, dažnai profesionalams. Jie reikalauja nuolatinės priežiūros. Jų konstrukcijos yra pritaikytos konkrečioms sporto šakoms, jie privalo atitikti griežtus techninius reikalavimus. Tačiau kasdieniniam naudojimui, ar turizmui šis dviratis nėra tinkamas, nes jie pasižymi kasdieniam važinėjimui nepritaikyta sėdėsena bei siauromis padangomis.

Miesto dviračių. (klasikiniai arba sulankstomi, dažniausiai vienos, trejų arba septynių pavarų). Klasikinis rėmas, dažniausiai 28” dydžio ratais, skydeliai, bagažinė, uždara grandinės apsauga, dauguma modelių turi šviesos įrangą. Miesto dviračiais važinėti labai patogu, be to, jų eksploatacija iš esmės paprasta. Modeliai su žema rėmo konstrukcija yra mėgstami moterų. Šio tipo dviračiai pritaikyti važinėti mieste, parke ir sąlyginai nedideliais atstumais. Lyginant su kito tipo dviračiai, dėl atitinkamos miesto komplektacijos, jie yra sunkesni.

Hibridinių dviračių. Tai universalūs dviračiai, kurie yra vieni populiariausių Lietuvoje. Jais galima važiuoti įvairios dangos keliais, persipynusiais miško keliukais, žvyrkeliu ar asfaltu. Tačiau jie netinkami ypač sunkiose bekelėse. Dviratis tiktų žmonėms, norintiems laisvalaikį praleisti važinėjant dviračiu, norint lengvai pasportuoti arba naudoti jį kaip susisiekimo priemonę. Šie dviračiai yra universalios rėmo geometrijos, su jais patogu važiuoti ilgesnius atstumus.

Kalnų dviračių (arba kitaip MTB). Tinka važiuoti sunkaus pravažumo keliais, miško takeliais arba ten, kur nėra kelių. Tokie dviračiai turi dažniausiai klasikinį sportinės geometrijos rėmą, siaurą sėdyne, tiesesnį vairą, yra komplektuojami su plačiomis grubaus protektoriaus padangomis. Beveik visi kalnų dviračiai komplektuojami su priekine amortizuojančia šake, kiti dar turi ir galinį amortizatorių. Šio tipo dviračių ratai, būna 26", 27,5“ ir 29“ dydžio. Aukštesnio lygio MTB dviračiai komplektuojami su hidrauliniais diskiniais stabdžiais.

Turistinių dviračiųJie skirti tiek kasdienėms, tiek tolimesnėms kelionėms. Komplektacijoje yra viena ar dvi bagažinės, purvasargiai, apšvietimas. Vairas – klasikinis, lenktas, o kartais ir multifukcinis. Tai leidžia važiuoti tiesesne sėdėsena, kas ypač svarbu tolimose kelionėse. Dviračio geometrija taip pat užtikrina komfortiškesnę sedėseną, o dažnai komplektuojama priekinė amortizuojanti šakė ir mažesnes apkrovas rankoms važiuojant nelygiais keliais. Turistiniai modeliai geriausiai tinka keliams su tvirta danga bei suplūktiems takams, tačiau nesudaro jokių kėblumų važinėjantis parkais ar miško takais.

Antra, pagalvokite, kiek dažnai Jums teks su juo važinėtis. Tai yra, kiek intensyviai dviratis bus naudojamas, kokie atstumai bus įveikiami. Nuo to priklausys kolio lygio dviračio Jums reikštų, kad pilnai išnaudoji to technines charakteristikas arba, kad jos neribotų Jūsų galimybių.

Trečia, pirkite dviratį iš patikimų šaltinių ir pardavėjų, kurie specializuojasi dviračių prekyboje, išmano apie juos, gali kompetetingai pakonsultuoti ir padėti teisingai pasirinkti. Taip būsite tikri, kad perkate iš tų, kurie nusimano apie dviračius, vyraujančias jų madas bei naujoves, taip pat, kurie Jums pasiūlys kokybišką Jūsų poreikius atitinkančia prekę. Venkite pirkti dviračius turguose ir prekybos centruose, kur dažnai dviračiai konstruojami būtent pagal to prekybos kanalo specifiką ir su atitinamais techniniais sprendimais, kur aktualu tik kaina.

Ketvirta, dviračio gamybos arba kilmės šalis šiais laikais beveik nieko nereiškia, todėl vietoj to, kad akcentuotis ties iš tam tikros šalies atvykusio dviračio įsigijimui (nors dažniausiai pasitaiko, kad iš tos šalies tėra kilęs tik dviračio pavadinimas), geriau skirti laiką susipažinimui su dviračio komponentais ir sistemomis. Jei dar pavyktų išsiaiskinti, kad dviračio rėmas gamintas ne pigiausio gamintojo, o teisingai suprojektuotas ir pagamintas žinomoje gamykloje, tai jau būtų rodiklis, kad tai nėra šiaip masinės gamybos kūrinys, o aukšto lygio produktas su atitinkamu požiūriu į jo vystyma ir kūrimą. Galima paminėti, kad žinomiausi ir garsiausi pasaulyje dviračių gamintojai įsikūrę Taivanyje, o Vokietijoje dviračiai faktiškai beveik nebegaminami.